NLMagazine Economie & Duurzaamheid - Internationaal spreekster en bestseller auteur Maartje Blijleven sprak deze week tijdens een offline meeting van de Powerful Business Women’s Club, exclusief voor leden. De digital community expert sprak in Werkendam over ‘The wonderful world of communities’. Hierbij ging zij ook in discussie met de ambitieuze, vrouwelijke ondernemers.
Economie & Duurzaamheid
GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout
NLMagazine Economie & Duurzaamheid - Het Amersfoortse bedrijf GetJobsDone is geselecteerd voor de ‘25 onder 25’, de lijst van 25 bedrijven die worden gerund door ondernemers jonger dan 25 jaar. De lijst is een initiatief van toonaangevend ondernemersplatform MT/Sprout met als doel de meest veelbelovende jonge ondernemers een podium te bieden. GetJobsDone is een platform dat studenten en bedrijven bij elkaar brengt.
Hout is goud waard – De prijzen van grondstoffen gaan door het dak
NLMagazine Economie & Maatschappij – De huizenprijzen gaan ‘door het dak’ omdat er een groot tekort bestaat aan (betaalbare) woningen. Daarvoor zijn meerdere oorzaken aan te wijzen zoals de groei van eenpersoonshuishoudens en immigratie, maar ook de lage rentestand zorgt voor een groot aantal potentiële kopers.
Hout is goud waard – De prijzen van grondstoffen gaan door het dak
NLMagazine Economie & Maatschappij – De huizenprijzen gaan ‘door het dak’ omdat er een groot tekort bestaat aan (betaalbare) woningen. Daarvoor zijn meerdere oorzaken aan te wijzen zoals de groei van eenpersoonshuishoudens en immigratie, maar ook de lage rentestand zorgt voor een groot aantal potentiële kopers.
COVID-19 is meer dan een pandemie - de schuldenbergen van overheden
NLMagazine Economie & Maatschappij – Nu de stofwolken van de COVID-19 pandemie voorzichtig beginnen neer te dalen, kijken overheden wereldwijd naar mogelijkheden om de talloze steunmaatregelen terug te draaien of in z’n geheel te stoppen.
Duizenden jongeren komen in actie voor het klimaat tijdens young impact day
NLMagazine Economie & Duurzaamheid - Uit onderzoek van Young Impact blijkt dat 48% van de Nederlandse jongeren zich tijdens de coronacrisis meer zorgen is gaan maken over de samenleving. Ook komt naar voren dat er ontevredenheid heerst over de mate waarin de politiek, scholen en influencers iets doen tegen maatschappelijke problemen. Zo vindt de helft van de jongeren dat influencers te weinig aandacht vragen voor milieuvervuiling en 52% dat op school te weinig aandacht besteed wordt aan het klimaat.
Zakelijk vrouwennetwerk ConnectHer.eu kent vliegende start
NLMagazine Economie & Duurzaamheid - Selfmade-ondernemer Elja Abdullaeva heeft ConnectHer.eu gelanceerd, een all-in-one platform voor vrouwelijke professionals. Het platform is ontstaan uit de overtuiging dat genderongelijkheid op de arbeidsmarkt mede komt door een gebrek aan vrouwelijke rolmodellen. (Jonge) vrouwen hebben behoefte aan zo’n gratis toegankelijke community, zo blijkt uit de honderden aanmeldingen die meteen binnenstroomden.