NL Magazine Economie & Wetenschap – 2019 is het eerste jaar (in Nederland) waarin een elektrische auto de bestverkochte auto van het jaar is. Er werden bijna 30.000 exemplaren van Tesla’s model 3 geregistreerd (bron: Branchevereniging Bovag). Elektrisch rijden is populair, niet in de laatste plaats omdat de overheid de aanschaf van een elektrische auto, vooral voor zakelijke rijders, extra aantrekkelijk heeft gemaakt. Daarmee lijkt de toekomst van de elektrische auto met een accu er rooskleurig uit te zien. Echter, er zijn alternatieven.
Economie & Duurzaamheid
Winnaars en verliezers: Zoom – waar een crisis al niet goed voor is
NL Magazine Economie & Maatschappij – In april informeerden wij u al over de groei van online bestellingen dankzij de COVID-19 crisis, en de enorme schade die bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen wereldwijd ervaren.
Rijkdom is meer dan alleen uw geld op uw bankrekening
Hoe wordt rijkdom bepaald?
NL Magazine Economie & Maatschappij – Het concept ‘rijkdom’ omvat behalve geld ook bezittingen zoals meubilair, een huis, pensioenregeling of een auto. Vanuit een macro-economisch perspectief bezien, gaat het naast geld ook om publieke bezittingen zoals energiecentrales, wegen, bruggen en overheidsgebouwen.
Theo Henrar, Boegbeeld van Tatasteel ontslagen
NL Magazine Economie & Duurzaamheid - Directievoorzitter Theo Henrar (60), de baas van Tata Steel in IJmuiden, keert het bedrijf de rug toe na ontslag door de Indiase eigenaar.
Duurzaamheid in het bedrijfsleven – Marketinghype of serieus?
NLMagazine Economie & Duurzaamheid – Het fenomeen ‘duurzaamheid’ is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Je ziet het terug in zo’n beetje iedere folder, jaaroverzicht of willekeurige publicatie van ieder zichzelf respecterend modern bedrijf.
‘Dat is goud waard- maar waar komt goud eigenlijk vandaan?
NL Magazine Economie & Wetenschap – Goud wordt al sinds mensenheugenis beschouwd als een bijzonder en zeer waardevol (edel) metaal.
Gratis ruwe olie – Wat is er aan de hand met de olieprijs?
NL Magazine Economie & Maatschappij – Je hoeft geen ‘Albert Einstein’ te zijn om in te zien dat de impact van de Corona crisis op onze samenleving gigantisch is. De intelligente ’Lock down’ die al weken aanhoudt, eist dan ook alle media-aandacht op wat overduidelijk zichtbaar is in kranten en online kanalen, op de radio en TV.