NL Magazine Economie & Maatschappij – Het is voor iedereen in deze crisis zichtbaar dat in de zorg een ongekende krachtsinspanning wordt geleverd. Maar ook in andere tot voor kort onzichtbare sectoren (schoonmakers, pakketdiensten, supermarkten) leveren duizenden medewerkers een topprestatie zodat de samenleving ‘gewoon’ kan doordraaien.
Economie & Duurzaamheid
Belastingteruggave, wat gaan we ermee doen?
NLMagazine Economie & Duurzaamheid – Als je iets terugkrijgt van de belasting, dan ben je, zeker in coronatijd, weer even extra vrolijk. De belasting néémt tenslotte vrijwel altijd en dus is een teruggave een mooie meevaller; daar kun je weer even iets leuks mee doen of opzij zetten voor als je het echt nodig hebt. Twee derde van de 19.000 enquêterespondenten van het ING Economisch Bureau meldt, dat als zij geld zouden terugkrijgen, zij dit opzij zetten en niet direct terugpompen in de economie.
Freelancers zijn survivors
NLMagazine Maatschappij, Economie Duurzaamheid – Team Freelancer steekt alle freelancers een hart onder de riem en laat weten supertrots te zijn op alle freelancers daar deze tenslotte een onzekere tijd tegemoet gaan.
De schreeuw van de spreeuw
NL Magazine Duurzaamheid - Met het mooie weer van de laatste tijd zit ik vaak in mijn tuin en hoor ik de spreeuwen schreeuwen. Nu we door de corona-maatregelen veel thuiszitten hebben we alle tijd om ons eens te verdiepen in de vogelsoorten die in en om het huis leven. Hartstikke interessant!
Brief van Pieter Elbers, President-directeur KLM aan alle KLM-klanten
NLMagazine Economie/Duurzaamheid - In navolging van zijn eerdere brief met betrekking tot de stappen die KLM heeft genomen om haar klanten en personeel te beschermen tegen de uitbraak van het coronavirus (COVID-19), schreef Piter Elbers, President-directeur KLM onlangs een vervolgbrief aan de klanten van KLM.
De kleine lettertjes van websitediensten – Leest u ze echt?
NL Magazine Economie & Maatschappij – Met het toenemende gebruik van allerlei onlinediensten stijgt ook het aantal abonnementen dat we afsluiten. Bij ieder abonnement, of het downloaden van nieuwe software of een app, komt altijd de vraag voorbij of je de algemene voorwaarden hebt gelezen.
Hoe ziet onze consumptie van online media er in deze crisis uit?
NL Magazine Economie & Maatschappij – Het is duidelijk dat we met z’n allen heel wat minder tijd doorbrengen in winkelstraten, winkelcentra en ons favoriete café en op advies van de overheid bij voorkeur thuisblijven.